Välkommen!

Så, varför ska jag börja blogga som alla andra[1]? Det var en fråga som jag hade ställt mig sedan några månader tillbaka. Svaret jag kom fram till är tudelat: Dels därför att jag behöver en central punkt där jag kan samla mina tankar om musik, komposition, estetik, filosofi och andra, för min verksamhet, relevanta ämnen. Och dels därför att det verkar saknas svenskspråkiga bloggar i ämnet – och även om jag har sett några, så ville jag ändå ha en plats att reflektera över dessa frågor utifrån mitt eget perspektiv.

Förhoppningsvis kan jag göra det tillräckligt intressant för att andra skall få en anledning att läsa mina texter. Vi får väl se. Om du vill läsa lite mer om min bakgrund och vem jag är, så föreslår jag att du kikar under fliken ”om misopogonist” längst upp på sidan. Hursomhelst så är du, läsaren, varmt välkommen hit. Nästa inlägg tänkte jag skriva lite om bloggkulturen som fenomen, t.ex. varför så många har så starka åsikter om den.

[1] Enligt Citizen Media Watch fanns det över 200 000 svenska bloggar redan i november 2007; nu är nog den siffran betydligt större.

1 kommentar

Filed under Meta

One response to “Välkommen!

  1. Pingback: Bloggkultur « Misopogonist

Kommentera

